دانلود مقاله روانشناسی یادگیری 16ص

دانلود مقاله روانشناسی یادگیری 16ص

دانلود مقاله روانشناسی یادگیری 16ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات


دسته بندی : وورد


نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )


تعداد صفحه : 16 صفحه




 قسمتی از متن word (..doc) : 


 


‏2


‏روانشناسی ‏یادگیری


‏روانشناسی یادگیری (Learning Psychology)


‏هیلگاد ‏روانشناس آمریکایی در یک تعریف جامع یادگیری را اینگونه تعریف می‌کند: " یادگیری ‏یعنی؛ تغییر نسبتا پایدار در رفتار که بر اثر تجربه در توانایی‌های بالقوه فرد ‏بوجود می‌آید."


‏دیدکلی


‏تفاوت سطح انسان قرن 21 با اجداد ‏غارنشین ‏را چه چیزی پر می‌کند ؟


‏یادگیری در زندگی انسان چه نقشی دارد ؟


‏ایا یادگیری محدود به مدارس و آموزشگاهها است ؟


‏نقش یادگیری ‏در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. ‏یادگیری ‏تنها آموختن مهارتی خاص با مطالب درسی نیست؛ بلکه در ‏رشد هیجانی ‏، ‏رشد شخصیتی ‏، تعامل اجتماعی انسان دخالت ‏دارد. انسان یاد می‌گیرد که از چه چیزی بترسد، چه چیزی را دوست بدارد و کجا چگونه ‏رفتار کند. در واقع نوزاد از همان لحظه تولد درگیر فرآیند یادگیری می‌شود و این ‏توانایی است که باعث پیشرفت و تفاوت روزانه او تفاوت انسانهای یک نسل از انسانهای ‏نسل قبل از خودشان می‌شود.


‏فرآیند یادگیری با توجه به اهمیتش همیشه مورد ‏توجه بوده و در این مورد ‏دانشمندان ‏بسیاری اظهار نظر ، پژوهش و نظریه پردازی کرده و جواب بسیاری از سوالات را روشن ‏کرده‌اند، بطوری که می‌توان با صراحت و اطمینان در مورد اینکه


‏3


"‏یادگیری ‏چیست ؟ ‏، چگونه رخ می‌دهد و عوامل موثر کدام هستند ؟ " بحث کرد.


‏ویژگی‌های یادگیری


‏تغییر در رفتار


‏یادگیری همره با "تغییر" است، به گونه‌ای که بعد از کسب ‏یادگیری موجود زنده (از جمله انسان) رفتارش (بیرونی یا درونی) به یک روش یا حالت ‏جدید تغییر می‌یابد. این تغییر هم در رفتارهای ساده و هم در رفتارهای پیچیده دیده ‏می‌شود.


‏پایداری نسبی


‏درست است که یادگیری همراه با تغییر است ولی هر تغییری ‏یادگیری محسوب نمی‌شود، بلکه تغییرات ناشی از یادگیری پایداری (Permanency) ‏دارند؛ ‏و تغییراتی که پایداری نداشته باشند را نمی‌توان به یادگیری نسبت داد (نظیر تغییرات ‏ناشی از مصرف دارو یا مواد ، هیجانها ، خستگی و... که پس از رفع اثر دارو ، موضوع ‏هیجان یا رفع خستگی و...تغییرات نیز ناپدید می‌شوند). فردی که مسئله یا چیزی را یاد ‏گرفته است تغییرات حاصل از آن را همواره با خود دارد و در مواقع لازم به اجرا در ‏می‌آورد.


‏توانایی‌های بالقوه


‏یادگیری در فرد نوعی توانایی ایجاد می‌کند، بدین معنی ‏که " ‏تغییرات پایدار در رفتار" ‏نتیجه تغییر در "‏توانایی‌ها" است، نه تغییر در رفتار ظاهری. اگر طرف دیگر این توانایی‌ها همیشه



 


 




 


تصاویری از چند صفحه نخست فایل :


 





دسته:

دانلود مقاله روانشناسی یادگیری 16ص

خرید آنلاین