دانلود مقاله بحث بنيادهاي نقاشي 23 ص

دانلود مقاله بحث بنيادهاي نقاشي 23 ص

دانلود مقاله بحث بنيادهاي نقاشي  23 ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (بحث بنيادهاي نقاشي 23 ص) را تهیه فرمایید.


نوع فایل : word (..doc) - شامل 22 صفحه


قسمتی از متن :


 


2


‏بحث بنيادهاي نقاشي


‏چينگ زاي تانگ


‏ لوچاي گويد:


‏در ميان آناني كه به نقاشي مي‏‌‏پردازند. برخي در پي كار استادانه اند و برخي سادگي را ترجيح مي‏‌‏دهند. نه پيچيدگي به خودي خود ونه سادگي هيچكدام كافي نيستند.


‏برخي مي‏‌‏خواهند چست و چالاك باشند و برخي دقت حاصل از كوشش بسيار را ارج مي نهند نه چستي و چالاكي و نه دقت و وسواس هيچكدام كافي نيستند.


‏برخي براي روش ارزش بسيار قائلند، در حالي كه ديگران مباهات مي‏‌‏كنند كه به روش تن نمي‏‌‏دهند. بي‏‌‏روش بودن اسف انگيز است اما وابستگي كامل به روش هم بد است.


‏اول بايد آموخت كه در قواعد وفادارانه نظر كرد پس از اين، قواعد را بنابر انديشه و توانايي خود تغيري داد نهايت همه روشها اين است كه به نظر آيد هيچ روشي نداري‏.


‏اين امر در ميان استادان متفاوت بود. (كاي-جي) انگ كانگ رنگ را كم و افشان مي‏‌‏زد و به نظر مي‏‌‏آمد كه گلها و علفها از دستان او مي‏‌‏رويند. هان گان كه تابلوي اسب زرد او يگانه است عادت داشت پيش از نقاشي عبادت كند و قلم موي او سرشار از الهام بود بنابراين در مرحلة بعدي، فرد مي تواند استفاده از روش را برگزيند يا چنان نقاشي كند كه گويي روشي ندارد.


‏اما نخست بايد سخت كار كرد قلم مو را بارها و بارها در مركب فرو برد و سنگ مركب را خرد و ريز كرده ده روز را صرف نقاشي يك نهر و پنج روز را صرف نقاشي يك صخره كرد. بعد از اين ممكن است تلاش كني كه منظره‏‌‏اي را در جيالنگ نقاشي كني. لي سو سيون ماهها به نقاشي آن منظره پرداخت، اما وو دائو-زه در يك غروب آن را نقاشي كرد. بنابراين، در مرحلة بعدي شايد فرد آرام و دقيق حرك/ت كند يا چست و چابك باشد.


2


‏اما نخست بايد آموخت كه پنج قله را در تفكرات خود در نظر داشت بر كل يك ورزامتمركز نشو هزاران جلد را مطالعه كن و مسافتهاي بسيار را طي كن. سدها و موانعي را كه دورنگ و جيو طرح كرده اند بشناس و مستقيم به سراغ عمارتهاي گو و جنگ برو. از نقاشي ني يون ‏–‏ لين به سبك يو چنگ پيروي كن: زماني كه او نقاشي مي كرد كوهها سربلند مي‏‌‏كردند و چشمه‏‌‏ها مي‏‌‏جوشيدند آبهاي زلال روان مي شدند و جنگلها گسترده و تنها مي شدند شبيه گوشو سيان باش كه با يك ضربه قلم بابادكي را با ريسماني چند صد متري نقش مي زد و كوچك و بزرگ را به سهولت يكسان نقاشي مي كرد- برجها و ساختمانهاي چند طبقه را به همان آساني نقاشي مي كرد كه موي ورزاها و نخ كرم ابريشم را بدين سال در مرتبه اي بالاتر هم كار استادانه پذيرفتني است و هم كار ساده.


‏ اگر مي خواهي در قيد روش نباشي، روش را بياموز. اگر مي خواهي آسوده باشي. به سختي كار كن اگر در جست‏‌‏و جوي سادگي هستي، در پيچيدگي استاد شو.


‏در نهايت شش ا صل وجود دارد، شش اساس، شش ويژگي، سه عيب و دورازده چيز كه بايد از آنها اجتناب كرد چگونه مي توان به آنها بي‏‌‏اعتنا بود؟


‏يادداشتي در باب هجده بنيان، معيار و قاعده


‏شش اصل(لوفا)


‏سيه هو در دورة چي جنوبي (479-501) گفته است:


‏جريان چي (دم، روح، نيروي حياتي آسمان) حركت زندگي را ايجاد مي كند.


‏قلم مو ساختار را خلق مي كند.



 


 




 


تصاویری از چند صفحه نخست فایل :


 





دسته:

دانلود مقاله بحث بنيادهاي نقاشي 23 ص

خرید آنلاین