دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص

دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص

دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص) را ویرایش کنید.


نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص - word (..doc) - دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص ,نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص,دانلود دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص ,نقش,ورزش,در,سلامت,جسم,22,ص


فایل : filetypetxt


22 صفحه


متن نمونه :


 


‏نقش ورزش در سلامت جسم


‏در مورد تاثیر ‏ورزش‏ در کاهش وزن و افزایش مصرف انرژی، در این مطلب درباره ی چگونگی اثر ‏ورزش‏ در پیشگیری از بیماری ها، عقب انداختن فرآیند پیر شدن و حفظ ‏سلامتی‏ دستگاه های مختلف بدن از جمله سیستم قلب و عروق، تنفس، گوارش، اسکلتی و ایمنی بدن برای شما صحبت می کنیم.


‏1- تقویت سیستم اسکلتی و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان


‏مشخص شده است که تقویت سیستم اسکلتی بدن و متراکم بودن آن ارتباط مستقیمی با میزان فعالیت بدنی و فشارهای مکانیکی دارد.


‏به طور مثال در فضانوردانی که به مدت طولانی در فضا به سر می‌برند،به دلیل بی‌وزنی و یا در بیماران مزمن که به مدت طولانی بستری شده یا پایشان گچ گرفته شده و تحرکی ندارند، تراکم استخوانی به‌ شدت کاهش یافته و بسیار مستعد شکستگی می‌شود.


‏این همان پدیده ای است که به آن‏ ‏« پوکی استخوان»‏ ‏ می گویند و در‏ ‏افراد سالمند‏ ‏ به طور شایع دیده می‌شود. پوکی استخوان منجر به دردهای متوسط تا شدید و مزمن اسکلتی می‌شود و زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد.


‏2- به تأخیر انداختن پدیده‌ی سالمندی یا پیر شدن


‏با افزایش سن، مصرف انرژی پایه کاهش می‌یابد. به ازای هر 10 سال افزایش سن در بزرگسالی، میزان مصرف انرژی پایه حدود 2 تا 3 درصد کاهش می‌یابد، که گفته می‌شود به دلیل از دست دادن توده‌ی عضلانی بدن و افزایش بافت چربی است.


‏این تغییرات در ترکیب بدن را می‌توان با ‏ورزش‏ کاهش داد. ‏ورزش‏ سبب حفظ توده‌ی عضلانی بدن و افزایش مصرف انرژی پایه می‌گردد. هم‌چنین از یبوست و بیماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری می کند که بعداً به آن اشاره خواهد شد و بدین ترتیب‏ ‏پدیده‌ی سالمندی‏ ‏ را به تأخیر می‌اندازد.


‏3- مصرف بی‌واسطه و مستقیم اسیدهای چرب


‏می‌دانیم که اکثر بافت‌های بدن از گلوکز (قند خون) به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می‌کنند.


‏یکی از وظایف دستگاه گوارش و کبد این است که مواد غذایی دریافت شده را هضم و جذب کرده و در نهایت، قسمتی از آن را به شکل گلوکز برای مصرف بافت‌ها و سلول‌های بدن وارد خون کند.


‏برای ورود گلوکز به درون سلول و مصرف آن، وجود هورمون انسولین ضروری است. انسولین هورمونی است که از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند. این هورمون از آب شدن چربی بدن و آزاد شدن اسیدهای چرب از بافت چربی جلوگیری می کند. حتی در صورت مصرف زیاد غذا، به ذخیره شدن انرژی به صورت چربی نیز کمک می‌کند.


‏اما عضلات در حال فعالیت از این امر مستثنی هستند و می‌توانند بدون نیاز به انسولین، انرژی خود را علاوه بر گلوکز از اسیدهای چرب نیز تأمین کنند. این امر باعث می‌شود سطح انسولین خون کاهش یابد و باعث ذوب شدن توده‌ی چربی و آزاد شدن اسید‌های چرب از آن می شود که به نوبه‌ی خود توسط عضلات به مصرف خواهند رسید.


‏4- تأثیر مثبت در بیماران دیابتی و کاهش مقاومت به انسولین


‏در‏ ‏بیماران دیابتی‏ ‏ نوع دو، انسولین وجود دارد اما قادر به عمل نیست که اصطلاحاً به آن «مقاومت به انسولین» گفته می‌شود.


‏مشخص شده است که بافت چربی، گیرنده‌ی عمده‌ای برای انسولین ندارد و به طور بارزی باعث مقاومت به اثرات انسولین و در نتیجه بالا رفتن قند خون و عوارض ناشی از آن می‌شود.



 


 




 


تصاویری از چند صفحه نخست فایل :


 





دسته:

دانلود مقاله نقش ورزش در سلامت جسم 22 ص

خرید آنلاین